pondělí 27. července 2015

Moje ranní a večerní kosmetická rutina


Dbát o sebe je velice důležitou součástí sebevědomí a potažmo i procesu hubnutí. Doufám, že se nebudete zlobit, když na tomhle blogu zveřejním čas od času i příspěvky o kosmetice, módě, aktivním programu nebo motivaci. Jak jsem psala v článku "Mít se ráda", ve chvíli, kdy jsem do svého programu zařadila tuhle večerní kosmetickou rutinu, stalo se to něčím, na co jsem se po příchodu z práce těšila. Tenhle příjemný zážitek mi nakonec nahradil i dobrotu na dobrou noc. 

Postup ke shodný ráno i večer, ale samozřejmě večer je o trochu více práce s odličovaním, ale obličej je potřeba čistit i ráno. Ve sprše, ale i mimo ni, se odličuju pomocí odličovacích čistících gelů, ráno někdy používám pleťový malinový peeling od značky Balea(DM drogerie, 75 Kč). Mám mastnější pleť, ale docela dost vysušuje. Na druhou stranu, některé dny mi to přijde vysloveně k duhu.  Dále pak pravidelně používám čistící gel s gingem a okurkou od privátní značky Rossmannu Rival de Loop(Rossmann, velké balení 59 Kč, cestovní 20 Kč). Kupuju si pravidelně malé cestovní balení, protože pendluju mezi svým a přítelovým bytem a potřebuji, co nejmenší kosmetickou taštičku. Navíc to finančně naštěstí vyjde úplně nastejno. Poslední věc, kterou používám na mokré odličovaní může někoho šokovat, ale je to intimní gel Lactacyd (ve všech drogerích 99 Kč v akci, 139 Kč normálně). Dozvěděla jsem se o tom z videa mé oblíbené youtuberky C'est la vie.  Odličuje opravdu dokonale. Má to svou logiku - je to v pleti přirozeném kyselém ph, neobsahuje mýdlo, kyselina mléčná je tělu přirozená. A když to nedráždí "tam" nebude to dráždit ani na obličeji. 

   
Po umytí si osuším obličej ručníkem vyhrazeným pouze na obličej nebo papírovým kosmetickým ubrouskem.  Všechny čistící gely odstraní opravdu většinu make-upu včetně řasenky, ale jediné si čím si opravdu neporadí jsou neslíbatelné rtěnky od Dermacolu, které ale poslední dobou opravdu ráda nosím. Ty (a třeba taky voděodolné linky či řasenky) odstraňuju dvoufázovým odličovačem také od Rival de Loop, rovněž v cestovním balení(Rossmann, 20 Kč). 

Po použití čistícího gelu a dvoufázového odličovače, je už make-up plus minus odstraněný, ale je potřeba pleť dočistit. Používám k tomu micelární vodu. Poslední dobou jsem vyzkoušela tři druhy - vzorek revitalizační micelární vody od Yves Rocher (plné balení za 309 Kč ), pak jsem si jednou koupila malou 100 mililitrovou růžovou Biodermu Sensibio (lékárna Dr. Max, 110 Kč)a spíš ze zvědavosti jsem koupila ještě micelární vodu od Blanchette B, za úplně neuvěřitelnou cenu (Kaufland, 28 Kč).  Když jsem je testovala, zkoušela jsem je schválně i na odličování očí a došla k závěru, že úplně bezchybně (bez drhnutí) neodličuje ani jedna. Při tom mém klasickém dočišťování mi a pleti mi byla nejpříjemnější, asi i kvůli vůni Yves Rocher, Blanchette a Bioderma byly tak nastejno. 

Když si vyčistím obličej micelárkou postříkám si obličej micelární vodou ve spreji. Do kabelky spíš použivám na osvěžení během dne minerální vodu od Rival de Loop v menším 75 ml balení (Rossmann, 30 Kč), na kosmetickém stolku mám větší 150 mililitrovou od Balea (DM, 42 Kč). Kdysi jsem byla u kosmetičky, která mi radila aplikovat čistící mléka a krémy na jemně navlhčenou pleť, protože tím se v pokožce uzamkne potřebná hydratace. V pleťových mlécích zatím vyhraněný vkus nemám - měla jsem různé od Balea, od Rival de Loop, nestárnoucí klasikou je české odličující mléko Amia (Tesco, Teta, 40 Kč). V posledních dnech jsem nadšená z čistícího a stahujícího pleťového mléka od italské značky přírodní kosmetiky Frais Monde, od které mám vzoreček. Pleť je pak krásně hydratovaná a zároveň zpevněná a stáhnutá. Cena 458 Kč za 200 ml je ale zatím mimo moje možnosti. I když věřím, že všechny výrobky budou velmi kvalitní.
Poslední částí kosmetické rutiny je nanášení krému. Samozřejmě denního na den a nočního na noc. I když jsem ve představení Čtyři dohody Jaroslava Duška, jsem slyšela o hrůzných trestech, které bude jednou udělovat módní policie, třeba že donutí se na noc namazat denním krémem :-)  Na titulním obrázku jsou denní a noční krém od značky Ziaja z řady s mořskými řasami. Denní krém je hydratační, ale pleť po něm nezůstává mastná a je hezky připravená na aplikaci make-upu nebo bb- krému. Ziaju mám u přítele, doma mám L'Oréal Triple Active, se kterým jsem také moc spokojená.  Tyhle krémy mají ve většině drogerií zhruba za 130 Kč/jeden. 












Protože už mám třicítku na krku, nesmím zapomínat ani na okolí očí. Protože trpím na kruhy pod očima, měla jsem velkou radost, když jsem v prodejně Ziaja dostala k nákupu krémů s mořskou řasou ještě rozjasňující krém pod oči a na oční víčka (Ziaja, 82 Kč).  Od Ziaji jsem předtím hlavně na noc používala oční krém z řady z kozím mlékem, který je takový hutnější. Jednou jsem nějak zapoměla oční krém a protože jsem měla dobré zkušenosti s micelárkou, vzala jsem si i liftingový oční krém od Blanchette B. Je hodně lehký a na aplikaci před nalíčením ideální. A zase ta neuvěřitelná cena! (Kaufland, 28 Kč). I když jsem slyšela hodně chvály na řadu kosmetiky Cien z Lidlu, tak by jejich Q10 oční krém ani 24 h moisturising cream mě osobně nesedly.(i když z jejich tělového másla jsem nadšená, ale o tom zase někdy jindy). 


Kdo jste vydržel číst až do konce, napiště prosím do komentáře "bambula". Moje procedury končí balzámem na rty. Někdy si místo nočních krémů dávám na noc pleťové masky, ale o tom někdy taky někdy příště. 





Žádné komentáře:

Okomentovat