neděle 26. července 2015

Mít se ráda...



Nový životní styl, diety, cvičení, to všechno se klidně může minout účinkem, když se jako první nebudete soustředit na jednu základní věc. Na lásku k sobě samotné.  Je to hodně těžké a já sama s tím bojuju a asi budu bojovat po celý život. Nepatřím k těm štastným a sebevědomým lidem, co mají sami v sobe důvěru. Mít se ráda a věřit si je pro mě vědomé rozhodnutí a každodenní úkol. Když člověk hodně přibere, hrozně rychle se dostane do zvláštního kolotoče, kdy se vlastně nenávidíte, třeba za to, co jste zase všechno zbaštily, ale stejně si nemůžete pomoci a uděláte to znovu.  Přijde vám zbytečné se o sebe starat, nedejpánbůh se rozmazlovat a pokud ano, rozmazlíte se tím nejméně náročným - nějakou dobrotou. 

Špatný postoj k sobě samotné má i velké následky i na vaše vztahy k partnerovi či k ostatním lidem. Když nemáte ráda sama sebe, vlastně ani nevěříte, že by vás mohl mít rád někdo jiný. Všechno si vykládáte negativně, za vším hledáte nějakou zradu a zesměšnění. Jak vás ale má mít rád někdo jiný, když vy samy sebe rády nemáte?  Lásce k sobě se nenaučíte ze dne na den. Ale je pár kroků, které by vám mohly pomoci.  Musím uznat, že mi pomohly knihy a filmy od Luise Hay (Miluj svůj život), Wayna Dyera a svým způsobem i film Tajemství, ale ten je fakt potřeba brát s velkou rezervou, protože mi nesedí, že je za tím hrozně velký marketingový kolos. Na rovinu, všechny tyhle "zázraky na počkání" a knihy na zázračné zbohatnutí (zhubnutí.... doplňte si, co potřebujete), si kupuju za pár korun v levných knihách nebo na ně koukám na youtube. Nejsem ten typ, co by podporoval obchodní model paní Rhondy Byrne tím, že bych si potřebovala koupit osm dalších pokračování knihy Tajemství, poznámkový bloček, knížku s denním motivačním citátem atd. atd.  
V mém životě se ale hodně změnilo, co jsem se začala soustředit na pár jednoduchých věcí:

Koukněte se do zrcadla!

Tím, jak jsem tloustla a hubla a zase tloustla, se na mém těle objevily strije. Vím, jak se mi chtělo brečet, když jsem se jednou prohlédla v zrcadle a uviděla jsem ty děsivé fialové jizvy. Mám v tuhle chvíli třicet kilo nadváhy. Mám řídké vlasy jemné jako pampeliškové chmýří. 

ale 

Mám tak hezké oči, že když jsem si povídala s jednou Francouzkou, uprostřed věty se zarazila a vydechla: "Vy máte tak krásné oči!". Mám hezký pravidelný obličej. I přes ty kila mám pěkná, svalnatá, vysportovaná lýtka. Ruce s dlouhými štíhlými prsty.  Prostě je na mě spousta hezkých očí, kvůli kterým se nemám problém podívat do zrcadla a usmát se na sebe. Prostě na každé z nás je toho spousta hezkého. 

Dbejte o sebe!

Nevím, čím to je, ale když štíhlá žena vyrazí ven nenalíčená a v nějakých pytlovitých hadrech, nikdo to neřeší. Ale u baculky to vypadá děsivě. Vždycky se mi líbí, když vidím, dívku i třeba s kily navíc, která je ale hezky oblečená, hezky nalíčená a s výraznými a zajímavými doplňky. Mě se třeba změnil život, když jsem narazila na módní blogerku Taneshu z blogu Girl with curves, tedy dívka s křivkami.     Byla jsem úplně vedle z toho, jak krásně chodí oblékaná. Když jsem přibrala poprvé, úplně jsem přestala chodit nakupovat oblečení a celé dny trávila v černých nebo šedých kalhotech rovného střihu, barevném tričku a černém svetru. Sukni nebo šaty jsem neměla na sobě několik let. Když jsem začala hubnout přestala jsem ze dne na den kalhoty nosit a do teď nosím pouze šaty a sukně. Zatímco v šatech a sukni vhodného střihu vypadá baculka upraveně, žensky a zajímavě, v kalhotech, halenách nebo různých volných hábitech vypadá vždycky jako krabice. Dokonale je to popsané v tomhle článku na Modním peklu.  Dozvíte se také, jakou neuvěřitelnou službu udělá i vhodně zvolené a kvalitní prádlo. Pokud máte kila navíc, zapomeňte na podprsenky z obchodů z řetězců, nedejpánbůh od vietnamců, které vás divně přepůlí nebo budete mít prsa někde u pasu. Absolutní hvězdou přes vhodné prádlo jsou obchody Caresse, ale já mám dobrou zkušenost i se značkou Triola.
Jedním z podstatných kroků na mé cestě k hubnutí, byl moment, když jsem se začala zajímat o kosmetiku. Unavený obličej, pleť bez jasu, zapadlé oči, černé kruhy pod nima, neviditelné obočí a rty, neupravené nehty- tohle všechno ještě víc upozorní na to, že o sebe moc nedbáte a na kila navíc. A proč si nabíhat na kudlu, když vám správný make-up tvář opticky zeštíhlí a zvýrazní, co je na vás krásné? 


Dělejte si radost (jinak než jídlem).

Svoje kila jsem zpátky nabrala především tak, že jsem přišla po dlouhém pracovním dni a udělala jsem si radost nějakým fast-foodem nebo kouskem pizzy cestou, pak jsem si udělala večeři, většinou těstoviny nebo nějaké pečivo (neměla jsem sílu vařit) a ještě před spaním jsem si dala nějakou baštu.  Když jsem ale propadla kosmetice, zjistila jsem, že tělový peeling ve sprše, pleťová maska a nebo i "obyčejné odličováníL a čistění pleti spojené s malou masáží obličeje, mi dodají přesně ten pocit radosti, co jsem dřív hledala jenom v jídle.
Zkusily jste se taky někdy zamyslet, proč všechny blogerky a youtuberky horují pro voňavé svíčky Yankee Candle? Když ucítíte příjemnou vůli, receptory pošlou signál do mozku. Mozek je zvyklý většinu příjemných vůní spojovat s jídlem a dalšími příjemnými činnostmi (včetně sexu) a vydá signál v podobě příjemného pocitu. Klidně si udělejte pokus. Máte nějakou vůni, co prostě milujete. Co s k ní musíte pořád a pořád přičíchávat? Zkuste si ji dát do uzavřeného pytlíčku do kabelky a když na vás přijdou chutě si několikrát přičichnout. Uvidíte, že pocit hladu na chvilku vymizí. 
Zapomínáte na sebe včetně vašich kamarádků a koníčků? Máte ve svém životě nějakou aktivitu, do které se dokážete ponořit? Ať je to četba, dobrovolnická činnost, psaní blogu, vyrábění...  Chodíte do kina? Na výstavy?  Jezdíte do přírody, na výlety, objevujete nová místa? Máte ráda vodu, masáže nebo návštěvy kosmetičky? Puste se do toho! 


Tohle jsou spíše praktické rady a činnosti. Ale když se ale budeme jimi řídit, budete pozorovat, že vám je skutečně den ode dne lépe a že se máte rády. Lidé Vám začnou skládat komplimenty, vy sama budete spokojenější.  I to dokáže pomoci. Samozřejmě někdy je velkým nakopnutím pro hubnutí pár sezení u psychologa, o čem napíšu někdy příště. 



Žádné komentáře:

Okomentovat