úterý 21. července 2015

Jak pomoci slabé vůli? Ať žije placebo!

Ještě mě napadlo pár drobností, co jsem zapomněla - výživový poradce mi doporučil brát multivitamíny a multiminerály, já sama jsem si nasadila potravinové doplňky  jód a lecitin, abych podpořila látkovou výměnu(kdo se léčí se štítnou žlázou měl by se asi nejdřív domluvit se svým lékařem) a pak "babské rady" ráno na lačno piju bio jablečný ocet Alnatura z DM, rozředěný cca polévková lžíce v půl litru vody. Podle poradce to ani nepomůže ani neublíží, já jsem slyšela ale úžasné ódy na jablečný ocet, takže už jsem za měsíc takhle vyzunkla celou lahvičku. Musí se samozřejmě dobře ředit, ne aby si člověk poleptal žaludeční stěnu a koupit si nějaký kvalitní a ne dryják za 16 korun. Podle "zaručených zpráv z internetu" působí jako likvidátor tuků, zrychluje metabolismus, obsahuje vlákninu a pomáhá při detoxikaci organismu. Takže proč ne. Neměli by jej používat lidé se žaludečními vředy a dokážu si představit, že neudělá dobře ani někomu, kdo trpí na pálení žáhy. Pokud užíváte nějaké léky, měli byste je brát v jinou dobu než jablečný ocet, protože kyselé prostředí může snížit jejich účinek. Taky se každý den snažím pít čaje na hubnutí, mě se osvědčil Slim Program od Jemči a Fitness čaje z produktové řady Tesco. Ty obsahují účinné látky, které mají podporovat odbourávání tuků a detoxikaci jako je inulin, pu-erh, garcinia cambodgia, karnitin, zelený čaj, jablečný ocet (ovšem jak říkal můj výživový poradce, tyto látky sice obsahují, ale rozhodně to není množství, co by stálo za řeč). Poslední babská rada, není žádný potravinový doplněk, ale prý když se jídlo zahájí syrovou zeleninou, tak tělo se nastaví na modus trávení syrové potravy a i z tepelně upravené si vezme méně kalorií.

Všechny tyhle věci, ale podle mě působí jako placebo, jako taková podpora do začátku a rozhodně na nich nejde stavět. Pokud ve Vás vyvolávají dobrý pocit, že pro sebe něco děláte a doufáte v ony na internetu popsané zázračné účinky, je možné, že se projeví. Ale nevím, jestli to způsobí inulin,karnitin a jablečný ocet a nebo to, že si opravdu dáváte pozor, jíte pravidelně a pohybujete se. Mě to ale pomohlo. Hubnout jsem se snažila už tisíckrát a tyhle věci jsou taková berlička, která mi dává pocit nějaké "neviditelné" podpory k mému snažení.

Pokud jste stejně jako já přibrali za krátkou dobu hodně, vyplatí se určitě navštívit během začátku hubnutí praktického a v případě dam i třeba ženského lékaře, aby se vyloučila nějaká hormonální nebo metabolická porucha. Já jsem zjistila, že jsem zdravá jako řípa a můžu bez obav hubnout, ale taky se může stát, že by se člověk snažil, snažil a nic, protože má třeba poruchu štítné žlázy. A k doktorovi radši dvakrát zbytečně než jednou pozdě (tím spíš když máte tak úžasnou paní doktorku jako já, která mi nabízela konzultace jídelníčku, domluvili jsme se, že se tam jednou za jeden až dva měsíce budu chodit ukazovat, jak hubnutí jde a přepečlivě mi udělala všechny potřebné testy.)

Žádné komentáře:

Okomentovat