úterý 21. července 2015

Jídelníček - první den hubnutí s aplikací TwoGrand



V sobotu 18.7. 2015 jsem měla před sebou první den naostro s novou aplikací TwoGrand, ve které jsem si měla zaznamenávat všechno, co sním a zároveň jsem si předsevzala, že tam nebudu mít nic nezdravého a budu mít co nejpestřejší jídelníček. 

První překvapení nastalo už u snídaně. Nakrájela jsem si dalamánek na plátky (člověk jí pomaleji, více si to vychutná a v důsledku ho to i víc zasytí), namazala jsem si je žervé (miluju máslo, ale při hubnutí je lepší používat různé krémové sýry, máslo je čistý tuk, kdežto v sýrech je vyšší obsah vody a navíc i nějaké bílkoviny.), přidala jsem jedno  vajíčko natvrdo, jeden plátek na polovinu rozpůleného 20procentního eidamu a jeden plátek uzeného sýra. Přes polovinu velkého mělkého talíře zabírala zelenina - nakrájená rajčata, papriky a okurky. Na malý talíř jsem si omyla a nakrájela ovoce (jedno jablko golden, jednu meruňku, půlku kiwi, pět malin a dva plátky vodního melounu. Když jsem začala snídat pustila jsem se nejdříve do zeleniny. Nesnědla jsem ani polovinu plátků dalamánku, když jsem zjistila, že nemůžu. Překvapilo mě to, ale zároveň jsem měla radost, protože v "rozežraných" dobách do mě při snídani klidně zahučelo pět (!) čerstvých housek. I ovoce jsem snědla zhruba půlku a zbytek si i s namazaným dalamánkem schovala. 

dopolední svačině zhruba dvě a půl hodiny po snídani jsem si chtěla udělat radost a tak jsem si nachystala dvě deci kefíru a k tomu tři celozrnné melasové sušenky z prodejny Country Life. Dojedla jsem k tomu i zbytek dalamánku a ovoce, protože jsem se chystala ven.

Oběd se ukázal jako oříšek. I když jsem měla v kabelce nějaké nouzové müsli a proteinové tyčinky, nechtěla jsem si nic z toho dávat a hledala jsem místo, kde bych se mohla najíst. Na Příkopech se ale moc zdravých výživ nenajde a v první den nového stravovacího režimu jsem nechtěla jít do McDonaldu, byť bych si tam dala třeba jen salát. Nakonec jsem se zastavila ve fast-foodu Subway. Každý den tam mají některou z baget v akci a v ten den to zrovna byla zeleninová s avokádem. Když si to dáte jako menu, získáte bezedný nápoj (já jsem střídala sodovku a colu light), můžete si k tomu dát chipsy nebo cookie. Asi jsem se na to zatvářila hodně divně a slečna prodavačka mi místo toho nabídla jablko. Do Subway chodím docela ráda a myslím, že tam i v rámci nového stravovacího režimu zavítám. Mám moc ráda jejich snídaňové bagety, které jsou za skutečně dobrou cenu a za deset korun si člověk může připlatit všechnu nabízenou zeleninu, čehož vždy využívám. 

Zhruba za dvě hodinky jsem se vrátila domů, kde jsem si přichystala odpolední svačinu. Bylo to deset deka kuřecí šunky se zeleninou. Kvalitní kuřecí nebo krutí šunka je pro mě objevem dne.  Deset deka má energetickou hodnotu maximálně kolem 450 kj, což je zhruba jako stopadesátigramové jablko. A tedy index potěšení je pro mě mnohonásobně vyšší! Tedy nic proti jablkům :) Pak mě trochu honila mlsná, tak jsem si na malý talířek (čajový podšálek) nakrájela plátek melounu a přidala pár malin.

Večeři jsem měla rozdělenou na dvě části. Nejprve jsem si dala tomato-čočkovou polévku, kdy jsem společně uvařila plechovku loupaných rajčat a plechovku slité hnědé čočky. Přidala jsem k tomu trochu kari a bazalky a nakonec ponorným mixérem rozmixovala. K tomu jsem si dala na talířek nakrájenou zeleninu a posypala tofu. Na blogu u Moniky Brýdové jsem našla recept na naložení bílého tofu jako balkánský sýr, což mě přivedlo na myšlenku si tofu dochutit osolením, trochou olivového oleje a zhruba čtvrtinou vylisovaného stroužku česneku. Pak jsem vyrazila na procházku. Mám v mobilu další skvělou aplikaci MapMyWalk, která slouží jako krokoměr.  Schylovalo se k tolik očekávané bouřce, ale nakonec spadlo jen pár kapek. Stejně jsem se rozhodla chodit jen v okolí mého bytečku. Jaké bylo moje překvapení, když jsem deset minut od domova našla malebný starý hřbitůvek a kousek od něj vyhlídku, odkud bylo krásně vidět na celou Prahu. Zbývající čas jsem křižovala tam a zpátky parkem, který mám u domu a nakonec strávila pohybem 45 minut a nachodila přes tři a půl kilometru. Po návratu jsem si ogrilovala kuřecí prso (vždy jen to prso potřu olejem a posypu kořením a "smažím" na suché pánvi), přidala k němu brokolici v páře a nějakou čerstvou zeleninu. 

Po prvním dni s aplikací jsem se cítila příjemně nakopnutá. Taková změna přece jen donutí člověka opustit své hranice. Musela jsem vzít na milost konzervy ze spižírny, ale dokázala jsem z nich udělat nejen nízkokalorickou, ale i výbornou polévku. 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat