sobota 15. srpna 2015

Proč se hubnutí nedařilo? Jedla jsem málo! Zkušenosti s aplikací kalorické tabulky.


S aplikací TwoGrand (pozor teď se přejmenovala na YouFood) jsem byla velice spokojená. Pomáhala mi vyhnout se každenním nástrahám a navíc mě motivovala si dělat krásně barevné talíře plné zeleniny. Bohužel první dva týdny nešla váha vůbec dolů. Vím, že někdy trvá, než si tělo zvykne na hubnoucí režim, ale docela mě to trápilo.

Když jsem posílala fotky svých každodenních jídelníčků svojí mamce, která je taky dietářský matador, upozornila mě, že se jí zdá, že jím málo. Nechtěla jsem tomu věřit, ale hodila jsem si pro jistotu svůj jídelníček do aplikace Kalorické tabulky www.kaloricketabulky.cz). Musela jsem tam přidat svou váhu, což je bohužel něco přes stodvacet kilo. Ale ukázalo se to vlastně jako požehnání. S touhle váhou mám totiž bazální metabolismus přes devět tisíc kilojoulů. Takže devět tisíc kilojoulů spálí moje tělo, i kdybych celý den ležela a ani se nehnula. V aplikaci se teď navíc dají sledovat hodnoty sacharidů, tuků a bílkovin. A obojí ukázalo, že jsem jedla málo a že si můžu přidat.

Díky tomu, že si v aplikaci YouFood každé jídlo vyfotím, mám dokonalý přehled, co jsem za ten snědla. Kuchyňská váha mi pomáhá s přesnými porcemi. Do tabulky se dají zadávat i aktivity a můžu průběžně vše zadávat a večeři nebo odpolední jídlo si zařídit podle toho. A musím říct, že jsem nadšená. Nejen, že si mohu přidat sacharidy, dělat si pořádné velké snídaně, které zbožňuji. Kontrola během dne mi umožnuje dát si třeba pár sušenek nebo čas od času třeba nanuka - protože přesně vím, kolik cukru a energie obsahuje. Nastavila jsem si hubnoucí režim, takže mám nastaveno o 2000 kj denně méně, ale v bežných dnech končím i s rezervou 1500 kj. Pokud jedno spálené kilo tuků znamená deficit 30 000 kj, znamená to, že bych měla hubnout minimálně kilo za necelých osm dní, což je správné a plynulé hubnutí.


Žádné komentáře:

Okomentovat