úterý 18. srpna 2015

Tvaroh - nenápadný pomocník při hubnutí

Tvaroh jsem si kupovala poměrně často. Plánovala jsem si, jak si udělám pomazánku a nakonec jsem ho prošlý vyhodila. Když se teď vracím k zdravé stravě, znovu jsem tvaroh objevila. Při hubnutí prokazuje neocenitelné služby. Předtím jsem si kupovala různé žervé a jiné nízkotučné krémové sýry, ale pak mi došlo, že neobsahují nic jiného než tvaroh a plus sůl, pitnou vodu a nějaká zahuštovadla (pektiny, karobová guma). Tak není jednoduší a mnohem levnější si koupit přímo tvaroh?

Ráno a k dopolední svačině používám tvaroh místo másla. Dvacet gramů másla má 615 kj, 16 gramů tuku (což je třetina denní spotřeby tuků), 0, 1 gramu bílkovin a 4,16 miligramů vápníků. Oproti tomu dvacet gramů nízkotučného tvarohu má pouhých 56 kj, 2,4 gramů bílkovin, 0,4 gramů tuku a 24 miligramů vápníku! Pokud si tvaroh lehce osolíte, ochutíte bylinkami nepoznáte rozdíl proti krémovým sýrům.

Tvaroh mě zachraňuje také večer - stále jsou dny, kdy mi večeře nestačí a umírám hlady. Naslano s bylinkami a solí mi poslouží jako dip k nakrájeným kouskům zeleniny. Pokud mě ještě do toho všeho honí mlsná na něco sladkého, rozmačkám si polovinu malého banánu, promíchám s půlkou balení nízkotučného tvarohu, přidám pár kapek citronové štávy a nastrouhám trochu kůry. Druhou polovinou banánu nakrájenou na kolečka si krém ozdobím a mám moc dobrý dezert, který si můžu i zmrazit. Dezert má kolem 600 kj, zasytí a chuť na sladké uspokojí.

1 komentář:

  1. Vida, to jsi mi připomněla, že bych si zas tvaroh měla začít kupovat. Jak na pomazánky (tuňákovou miluju), tak na večerní mlsání (míchám si ho s kakaem a troškou Granka, aby to zas nebylo tak úplně moc hořké). Jen asi budu kupovat polotučný (alias zelený), protože ten odtučněný mi v pomazánkách přijde trochu dusivý.
    A jinak zdravím :-).
    Stáňa - Veverka

    OdpovědětVymazat